WYBRANE NOWOŚCI BIBLIOTECZNE 2017/2018
1. R. Ackerman Diane – Azyl. Historia inspirowana prawdziwymi wydarzeniami…
2. Boral Bartłomiej – Techniki zapamiętywania
3. Buzan Tony – Pamięć na zawołanie
4. Carey Benedict – Jak się uczyć?
5. Coelho Paulo – Szpieg
6. Evans Richard Paul – Kręte ścieżki
7. Evans Richard Paul – Miejsce dla dwojga
8. Evans Richard Paul – Ścieżki nadziei
9. Evans Richard Paul – Zimowe sny
10. Fatima 1917-2017
11. Fielding Helen – Dziennik Bridget Jones. Dziecko
12. Gerritsen Tess – Igrając z ogniem
13. Glass Kathy – Czy mnie pokochasz?
14. Grochola Katarzyna – Przeznaczeni
15. Lagercranz Dawid – Mężczyzna, który gonił swój cień
16. Lagercranz Dawid – Co nas nie zabije
17. McHugh Gail – Amber
18. Michalak Katarzyna – Błękitne sny
19. Michalak Katarzyna – Czerwień Jarzębin
20. Michalak Katarzyna – Leśna Polana
21. Michalak Katarzyna – Spełnienia marzeń
22. Minge Natalia – Techniki samorozwoju
23. Mirek Krystyna – Polowanie na motyle
24. Podsiadły-Natorska Ewa – Błękitne dziewczyny
25. Rożek Michał – Święty Brat Albert
26. Rudnicka Olga – Były sobie świnki trzy
27. Rudnicka Olga – Zacisze 13.
28. Rudnicka Olga – Zacisze 13.Powrót
29. Strzałkowska Małgorzata – Mazurek Dąbrowskiego
30. Valko Tanya – Arabski mąż
31. Warburton Nigel – Krótka historia filozofii
32. Wołyń. Bez komentarza
33. Yilmaz Meltem – Soraya
DZIEŃ LITERATURY
„ZAKOCHAJ SIĘ W KSIĄŻCE NA WIOSNĘ”
21 marca 2017
I. KONKURS INDYWIDUALNY – ZASADY:
W konkursie może brać udział każdy z uczniów szkoły. Na terenie szkoły znajdować będzie się 20 kartek z cytatami z dzieł literackich. Osoba, która jako pierwsza odnajdzie wszystkie 20 i udzieli poprawnej odpowiedzi z jakich dzieł pochodzą cytaty oraz kto jest ich autorem wygrywa nagrodę indywidualną. Kartki należy składać do Pani Pauliny Zachary (biblioteka).
II. KONKURS KLASOWY
O godzinie 12:30 na auli odbędzie się konkurs klasowy składający się z 2 etapów.
Etap I – Quiz wiedzy o literaturze.
Każda klasa typuje 3 przedstawicieli biorących udział w tej konkurencji. Ich zadaniem będzie udzielenie poprawnych odpowiedzi na pytania testowe.
Etap II – Prezentacja – reklama wybranego dzieła literackiego
Każda klasa przygotowuje krótką maksymalnie 5 min. prezentację wybranego przez siebie dzieła literackiego w formie inscenizacji fragmentu, parady bohaterów, lub innej tak, by zachęcić do przeczytania utworu. Oceniane będą: przebranie, pomysłowość, merytoryka oraz sposób prezentacji.
Konkurs oceniać będzie jury.
Na zwycięzców czekają nagrody.
Każdy uczeń, który wykorzysta w tym dniu w ubiorze motyw kwiatowy lub wiosenny, uzyskuje immunitet na cały dzień.